Sunday, March 6, 2011

Hate that stupid things

Kerana lelaki....ramai wanita berfikiran tak waras..sanggup bunuh diri, sanggup telan panadol berpuluh-puluh biji, minum racun dan macam2 lagi...menangis usah cerita lah! Kalau dapat ditadah, mahu penuh satu baldi... kenapa wanita terlalu lemah dalam menghadapi dugaan perasaan?? Kenapa sanggup melakukan semua keje bodoh tu?!

This is the second times....my friends did that stupid thing...I thought it was the only one of my friends did that stupid thing...rupa-rupanya ada lagi yang amik tindakan yang serupa...hopefully lepas ni takde lagi dah yang repeat same stupid thing...please lah!

I know and I understand because I used to face that matter...the matter involved a man....bila kita tengah bersedih...kita lebih suka ikut kata hati..syaitan tetiba jadi hyperactive lebih daripada biasa..time tu lah dia akan cuba melalaikan kita...sebab tulah semua benda bodoh tu berlaku...at the same time, sepatutnya iman kita perlu bertindak untuk menghalang kita melakukan benda2 yang tak sepatutnya...

Aku pun pernah kecewa..dan memang pernah terlintas dalam hati..rasa macam tak guna nak hidup lagi...nangis siang malam..sampai satu hari, bila aku bangun pagi..pandangan aku kabur..mata aku hampir buta kerana terlalu banyak menangis....but now I’m still survive..because of my family...I considered about my family, the trust and hope that they put on me...kalau lah aku takde family, tak mustahil aku akan buat benda yang sama...nauzubillah!

Tapi bila difikir kembali, bila akal kita dah dapat berfikir dengan waras...tiba satu saat...pasti kita rasa macam terlalu bodoh..percayalah! tiba satu saat kita akan sedar..bodohnya aku nangis untuk laki tuh! bodohnya aku nak bunuh diri kerana laki tuh! Saat tu baru kita sedar dan mengakui bahawa...I hate a lot that stupid things!!!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin