Saturday, March 5, 2011

The Matter

Pengecut ke bila kita lari membawa diri..lari dari masalah?? Aku tak fikir seseorang itu pengecut bila lari dari masalah...kekadang lari dari masalah ada kebaikannya..mungkin kita dapat menjaga hati insan-insan yang terlibat...biarpun membawa diri tak dapat selesaikan masalah, tapi aku rasa ia dapat meredakan keadaan...

Dan aku tak fikir dengan meluahkan masalah kepada insan sekeliling dapat menyelesaikan problem  tu or even dapat meredakannya...malah mungkin keadaan akan menjadi bertambah teruk...sebab ia mungkin akan membuka keaiban seseorang...dan boleh jadi akan membuka keaiban kita sendiri....pendek kata ia akan memberi keburukan bagi kedua-dua pihak...

Jalan yang terbaik...bersabarlah... andai kata ia melibatkan pihak ketiga...bila pihak ketiga sudah pergi, masalah itu akan selesai dengan sendiri...lumrah kita sebagai manusia..kekadang kita sukar menghadapi kenyataan..biarpun ia jelas terpampang di depan mata...

Sekarang ni, aku teringin pergi ke satu tempat...tempat di mana tiada seorang pun yang kenal aku....Aku teringin nak ke puncak gunung....merasai suasana sejuk dan menghijau...waktu tu aku nak off handphone...agar tiada sesiapa ganggu aku...aku nak bersendirian...biar hanya tinggal aku, kamera dan lakaran lukisan...hanya itu dapat menenangkan aku~

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin