Wednesday, January 1, 2014

Qalam Intisyar - Spread The Khayr!

Bismillahirrahmanirrahim..

Rasulullah s.a.w telah bersabda yang bermaksud, "Sampaikan dariku walaupun sepotong ayat."


Berdasarkan hadis di atas, saya rasa terpanggil untuk berkongsi bahan-bahan bacaan yang semakin bertimbun dalam kotak emel dan juga smart phone saya. Daripada hanya menjadi khazanah dan tidak pula diselak-selak, maka saya berfikir lebih baik ia dikongsi kepada semua orang. Oleh yang demikian, saya telah mewujudkan satu lagi blog khas untuk berkongsi semua karya penulisan yang berada dalam simpanan saya itu.

Maka pada hari ini 1 January 2014, dengan rasminya saya melancarkan blog baru saya, "Qalam Intisyar - Spread The Khayr!". Qalam Intisyar bermaksud penyebaran pena (karya penulisan) dan bertemakan 'Spread The Khayr!' yang bermaksud 'Sebarkan Kebaikan!'. Blog ini diwujudkan untuk menyebarkan karya-karya penulisan bermanfaat yang disebarkan oleh sahabat-sahabat dari pelbagai sumber melalui pelbagai medium seperti emel, wassap, facebook dan sebagainya. Setiap bahan yang disiarkan di blog ini akan dinyatakan penulis dan sumbernya agar hak cipta penulisan asalnya terpelihara. Semoga dapat memberi manfaat kepada semua pembaca.
Namun ada juga karya-karya yang tidak dapat dikenalpasti siapa penulisnya dan juga dari mana sumbernya. Maklumlah dah terlalu lama dalam simpanan. Sekiranya para pembaca mengetahui sumber dan penulisnya, boleh lah dimaklumkan kepada saya melalui ruangan komen di bawah atau emel terus ke alamat : fitnunnisak@gmail.com.

Bagi bahan bacaan yang ditulis dalam bahasa inggeris dan karangannya yang panjang, insyaAllah saya akan translate ke dalam bahasa melayu dan membuat sedikit ringkasan agar mudah dihadam dan diamalkan oleh para pembaca.

Saya juga akan mempertimbangkan karya-karya sesiapa sahaja yang ingin berkongsi karya mereka untuk disiarkan di sana dengan syarat ia adalah karya asli. Semoga dapat dimanfaatkan kepada kita semua.

Saya berharap semoga usaha saya untuk menyebarkan bahan-bahan yang bermanfaat ini dapat dijadikan sebagai saham tambahan sebagai bekalan di akhirat kelak dan semoga Allah redha..Insyaa Allah.. Let's spread the khayr! - jom sebarkan kebaikan!

No comments :

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin