Saturday, January 9, 2010

Buat Baik Berpada-pada

Secara tiba2, hatiku rasa bercelaru.. dono why I felt very sensitive lately.. myb people thnk it juz joke, but I felt something bad like they was annoying me!! wht's wrong with me actually??

actually, that's not main focus 4 this entry.. in my mind right now, I wonder.. knapalah manusia ni mudah lupa daratan?? dan mudah pula lupa budi org lain?? bukan ku ingin mengungkit, cuma sesekali terdetik juga di hati, berbaloikah kebaikan yg kt lakukan dgn balasan yg diterima???

selama ini, niat aku murni.. aku nk tunaikan tanggungjwb yg diamanahkan sbaik mgkin, tp balasan yg aku dpt hanyalah kata2 yg ckup mghiris hati.. I know that was my fault, but he doesn't hv a right 2 said to me like that!! dh hbs ke byr premium insurans mulut nk ckp sesedap hati? Aku pun punya hati & perasaan juga.. mgkin dia dh rasa cukup HEBAT brgkali...

bukan skali ia berlaku, it's repeated again and again.. sepatutnya aku sudah lali, tp aku ni juga manusia biasa.. hati aku juga bisa sakit bila ditoreh dgn kata2 yg lahir dari lidah yg tajam lg tidak berinsurans hayat!!! apatah lg kata2 yg keluar dr insan yg sgt kita kasihi..

mungkin kelemahan aku yg mudh sgt kesian kt org mmbuatkan org mudah pula memanipulasikan aku.. seingat aku sejak dr sekolah menengah lg berlaku cmtu.. tp xsampai hati pula aku nk bls balik kt org lain. sbb aku selalu fikir, klu aku buat cmtu, apa diaorg rasa? aku cuba meletakkan diri aku di tempat dia.. klu aku rasa sakit, bermakna dia pun rasa camtulah.. kalaulah semua org fikir cmtu...

pernah suatu ketika dahulu.. aku dan dia cukup akrab.. selalu juga aku bantu dia, dan xdinafikan dia juga byk bantu aku.. ak ckup hargai jasa & budinya pd aku.. tp sungguh aku xsangka diriku dibuang begitu shj.. mgkin dia rasa dia dh cukup hebat setelah berjaya dlm kehidupannya.. tp bg aku, dia tidaklah sehebat mana kerana Allah lg hebat dlm perancangannya... cuma ku doakan biarlah dia bahagia dgn KEHEBATANNYA itu..

people said "kebaikan akan dibalas kebaikan" but so far I guess it's didn't proven true.. btol la org kata "buat baik biarlah berpada-pada". it's better than previous quote I think.. so, Its better if I becomes a bit selfish right??

"Selalu bayangkan diri anda di dalam kasut seseorang.
Jika anda rasa ianya menyakitkan,
fikirlah ia mungkin menyakitkan orang lain juga."

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin