Monday, January 17, 2011

New BF

A week already....I got new BF...not boyofren la..."bestfren".....macam tak pernah ada bestfren jer aku nih..bukan camtu.. BF kali ni lain sikit..sebab aku kena sentiasa bersama dia twice a day....at every morning before going to workplace and before I'm going to sleep.. nak tau benda apakah itu? itulah dia ubat-ubatan....

Panadol, ubat selsema, ubat batuk, ubat kahak, ubat sakit kepala, and last skali spray hidung dengan menggunakan nasal spray...tak nak bagi hidung tersumbat....tulah besfren aku sejak seminggu nih..bila lah aku nak tinggalkan bestfren nih jauh2....nak cari bestfren barulah~

Tak tau lah kenapa selsema kali rasa teruk sangat....dah seminggu tak kebah lagi...kalau selsema je tak pelah..ni sekali ngan pening kepala.. kadang2 rasa berpinar2 jer...mungkin sebab mata dah terlalu penat mengadap PC tiap2 hari...First week masa aku mula2 kerja dulu dah rasa pening2 camtuh...pergi klinik, doktor nasihatkan aku pergi check mata...maybe kena pakai glass....oh tidak!!!

Tapi rajin pulak aku kali nih...aku tak amik MC langsung!! terbaiklah..boleh jadik pekerja terbaik nih...tapi kalau kat company aku nih, tak payah haraplah...kecewa!! tapi pening kepala ni pelik betol..kekadang ok, kekadang rasa pening sangat2...kadang2 terpaksa pegang kepala sebab tak tahan sangat...hari selasa lepas, lepas settle kerja aku sessi pagi, aku pergi tido kat surau....time tu memang tak tahan gile...tido hampir sejam setengah baru rasa ok sikit...takkan penyakit lama tuh datang balik kot...before ni pergi check dah normal....hmmm~

Selsema..pening kepala...satu lagi stress!!! ketiga2 keadaan ni kot yang buat aku lambat pulih...serius lah.. aku pergi kerja macam melayang-layang jer...bosan...tension...macam-macam lagi lah....hari-hari pergi keje dengan muka monyok - takde mood, pucat lesi - tak sihat, dan lemah longlai - takde semangat....

Ada satu hari tuh, one of my colleague cakap, "Yana nih..muka dah pucat dah tuh..amik lah MC..kesian lah tengok.." bos kecik tuh pun concern jugak nampaknya.."Kau ok ke? kau sakit eh? dah makan ubat belom?"

Bangun pagi..memang terasa nak MC jer.. tapi rasa ok pulak...that's why aku still pergi kerja.. tapi sampai jer dekat workstation...mulalah rasa pening balik...nampak sangat PC punca segalanya kan???ngeh3x~

Hmmm...sampai bila lah aku nak terus camni??cepatlah pulih seperti biasa...paling tidak pun, pulihlah sebelum 29hb..nanti tak pasal pasal aku tak boleh join program kat FRIM nanti....='(

But I think..I know a best medicine for all these illnesses...a vacation...yes..I deserve for it..will think about it!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin