Friday, December 3, 2010

Aku Dan Lelaki~

Kawan aku selalu cerita... bila dia jalan sorang2, mesti ada lelaki2 gatal usik dia, follow dia, bersiul2 dan macam2 lagi la.. tapi aku pelik kenapa aku tak pernah diusik camtuh? haha..aku tahu jawapannya.. sebab aku selalu buat muka masam macam cuka.. muka serius.. ditambah lagi dengan perwatakan aku aku yang otai lagi brutal nih.. so, mana ada lelaki yang berani dekat.. hoho.. aku suka camtuh!

Kesinambungan daripada perangai aku yang tak berapa nak layan lelaki ni, aku takde ramai kawan lelaki... yang ada pun selalu cari gaduh ngan aku.. tak tahu la kenapa lelaki-lelaki ni suka sangat cari gaduh ngan aku.. kat ofis tu usah cerita la.. hari2 gaduh ngan budak sorang tuh ditambah pulak dengan si bos kecik tuh! suka hati sangat2 budak berdua tuh kalu dapat kenakan aku.. tapi aku yang sememangnya brutal ni tak heran pun bila kena buli camtuh tiap2 hari.. relax la.. aku buli balik.. kena sebijik dua bijik pun dah ok....

Ada lagi satu citer pasal sorang mamat nih.. first time kitaorang bertegur sapa.. masa tuh dalam teksi time aku balik dari kerja... aku tak berapa ingat dah dia yang tegur aku dulu atau aku dulu yang tegur dia.. tp apa yang paling aku ingat adalah 'ayat power' dia tu.. mula2 aku tanya dia nak turun kat mana? pastu dia jawab la nak turun kat tuutt.. dengan muka separuh terkejut, aku cakap la, "eh, tak pernah nampak pun naik bas waktu pagi..." haa... ni dia terkeluar ayat power dia,

"dah engko tak pandang orang, mana nak nampak orang yang ada dalam bas tuh!"

adoi la... first time tuh kitaorang jumpa.. terus kena paku camtuh, saja je nak cari gaduh ngan aku ler tu.. blushing gak la muka aku time tuh.. tapi aku memang tak perasan langsung dia sebelum ni.. lepas daripada kejadian tuh, nampak je dia dari jauh, aku dah lari jauh-jauh... tapi sekarang ni satu je masalah.. bila jumpa dalam bas, dia mesti sengih kat aku macam kerang busuk.. mula2 ok lagi, tapi kalau dah tiap2 hari jumpa tak larat lagi dah nak balas senyuman kambing dia tuh.. so, alternatif lain adalah bila nampak dia nak naik bas tuh, aku cepat2 buka hanset...kadang-kadang buat2 tidur la.. pandang tepi cermin la.. kadang2 terfikir nak jelir lidah la plak!!!

Tapi ada satu tempat yang aku suka buat sedikit gedik dan bermanis muka.. tempat istimewa tu adalah pasar malam! reasonnya sebab bila buat manis muka camtuh, dapat la beli barang dapur dengan harga yang berbaloi-baloi....ngeh3x.... 


p/s: lelaki tak suka ke perempuan ganaz n otai cam aku nih?=p

2 comments:

Katak Ijau said...

tah2 mamat tu nak ngorat ko tak yanna...
mana nak tau kan..
sbb tu la die dh perasan ko since awal lagi...heh

♥Fitnunnisak♥ said...

haha.. xkan berani punyer~

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin