Saturday, December 18, 2010

Cari Menantu

"Pakcik berkenan la dengan budak tu..."

mak aaii... terkejutnya aku... masa tuh, dalam hati nih, rasa dup-dap dup-dap.. miangnyer pakcik ni.. atas kepala tuh, kopiah tak pernah lepas... sambil undur sikit ke belakang, aku tanya dia balik..

"Berkenan macammana tu pakcik?"

"Pakcik berkenan nak buat menantu la...."

hahahaha.... tak tahan gelak aku..hish, tak cover langsung aku nih.. depan sorang pakcik yang sedang cari menantu pun aku boleh tergelak besar camtu..hehe

Sebenarnya pakcik tu tuan umah sewa aku ni... dia datang nak amik duit sewa umah time tu.. sambil-sambil amik duit sewa tu, kitaorang borak gak la sikit-sikit.. pakcik tu tanya aku pasal kerja, background dan macam2 lagi lah..

Tiba-tiba pakcik ni tanya kat aku pasal sorang bekas housemate aku.. pakcik ni sempat jumpa si F tu masa mula-mula kitaorang masuk umah ni dulu... dan tiba-tiba cakap berkenan pulak kat si F tu nk dibuat menantu.. aku gelak besar tu bukan apa, sebab si F tu bukan boleh jadi menantu, nanti tak pasal-pasal jadi hantu pulak..

Lepas tu aku terus cakap kat pakcik tu.. better cari gadis lain la pakcik.. dan aku citer la cikit2 pasal budak tuh.. bukan aku nak burukkan atau nak aibkan orang.. cuma aku rasa cam tak adil je kalau pakcik tu tak tahu perangai sebenar budak tuh..

But then, aku tanya jugak, kenapa pakcik tuh berkenan sangat nakkan budak tu jadi menantu.. rupa-rupanya dia nak cari gadis kampung.. macam terpelihara dari segi sosial.. see..memang tak sesuai langsung la budak tu yang tiap-tiap malam keluar ngan laki mana entah sampai pukul1-2 pagi baru balik...

Dan.. time tuh aku terfikir.. time tuh aku pakai kain batik + tshirt lengan panjang + tudung.. sopan gitu.. tapi kenapa la pakcik tu tak berkenan kat aku?kuang3x~

"Pakcik tak nak amik saya jadi menantu pakcik ke?" aku bertanya.. dalam hati jer la.. ngee~

2 comments:

Unknown said...

hahaha ingatkan dia nak ambik jd bini dia rupanya menantu...hehe

♥Fitnunnisak♥ said...

2lah... ingtkn nk wt gini gak mula2 tuh..haha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin