Thursday, December 2, 2010

Aku Menulis...........

Bukan selalu aku berkunjung ke sini.. aku hanya menulis bila perlu.. bukan takde masa lapang.. bukan juga sebab nak cerita kat semua orang tentang kehidupan aku...

Aku cuma menulis utk meluahkan apa yg terpendam dalam hati aku.. aku cuma menulis bila aku rasa tak tenang.. dah jadi habit kot, bila aku sedih, bila aku rasa sunyi.. dan bila aku rasa sakit hati, mesti aku lepak kat sini.. macam pakwe aku pulak blog ni kan.. di sinilah aku luahkan rasa, di sinilah tempat aku mengadu, tempat aku mengeluh bila tak tahu arah tuju... 

Saat ini, aku tak tahu apa yang aku rasa... rasa sayu, tapi tak tahu kenapa dan utk apa.. dah dua tiga hari kot aku rasa sayu camni.. pergi kerja pun rasa seperti berada di awangan... blurr je.. 

Dua hari lepas... aku sakit hati sangat2.. terasa hati sangat2.. rasa nak menangis pun ada... baru aku tahu perangai dia yang sebenarnya.. aku bukan dungu sangat utk membezakan mana gurauan dan mana hal serius... ok fine, moving forward.. no more jokes, no more greeting or anything unrelated to work!

Baru 3 hari lepas, sempena genap umurku 23 tahun, aku niatkan dalam hati.. nak maafkan semua orang.. nak lupakan semua yg menyakitkan, tak nak berdendam.. buang semua yang terasa dalam hati.. tapi aku tak dapat tipu diri sendiri... aku rasa sakit, geram, benci!!

Dan seperti biasa... bila aku rasa sakit hati.. perkara yang biasa aku lakukan adalah menjauhkan diri.. aku rasa nak lari jauh sejauhnya... aku tak nak jumpa mereka2 tu... aku nak pergi membawa diri... tapi ke mana? takdir aku hanya di sini.. 

2 comments :

Wanita Mutalib said...

samalh kita..

bllog ni tempat kita meluahkan perasaan :)

♥CiK YaNNa♥ said...

yup.. tp kadang2 xboleh direct sgt.. xbest gak bila semua org tau pasal diri n keadaan kita..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin