Sunday, December 26, 2010

Wajah baru.. Visi baru...

Setelah lebih 4jam bertungkus lumus... inilah hasilnya... blog ni dah bertukar wajah.. tapi still tak lari dari tema hijau.. of course la sebab hijau kan my favourite colour.. =)


"Jangan terlalu bangga apabila memperoleh apa yang diimpikan.. dan jangan pula meraung sakan andai impian tidak dapat digapai..."

Aku terbaca kata2 ni di laman web Iluvislam.com.. bagi aku ianya  memberi makna yang cukup mendalam... sebelum ni, aku banyak membuang masa mengejar impian yang sememangnya takkan menjadi kenyataan... aku mengeluh, dan menjadi terlalu sedih.. hilang semangat bila impian itu tak menjadi realiti.... 

Betullah orang kata.. time will heal..cita-cita, impian, matlamat, visi dan misi.. semua tu pasti berubah seiring dengan masa.. apa yang buruk, kita pasti tinggalkan dan lupakan sedikit demi sedikit.... dan selepas itu, kita pasti membina impian yang baru dengan harapan yang baru.. 

Dalam hidup..kita memang perlu ada impian dan cita-cita.. dari kecil, kita tanam impian.. semakin meningkat usia kita, semakin banyak benih impian yang bercambah..  namun tak semua impian akan jadi kenyataan.. hanya segelintir sahaja yang benar-benar jadi realiti.. 

Namun harus diingat.. pada impian yang sudah berada di genggaman, tidak perlu kita terlalu berbangga dengannya.. dan tidak perlu juga kita meraung dan merintih pada impian yang tidak tercapai.. kerana segalanya sudah tersurat.. setiap yang kita lalui pasti ada hikmah yang tersembunyi.. yakinlah....

4 comments:

Faaein Himura said...

singgah...

yup.. yakin dengan niat kita untuk menentukan kehidupan apa yang kita inginkan..

*cantik theme blog ni.. hijau.. =]

♥Fitnunnisak♥ said...

TQ sudi singgah..

auszack said...

aku suka cara kau bawak diri, cara kau bawak cite! aku suka!
Impian memang susah nak capai, aku suka bermimpi sebelum aku classify kan mana satu mimpi yang boleh dijadikan impian. Yang mana aku rasa susah nak dijadikan impian, aku akan terus buat sebagai mimpi. at least dapat gak la aku rasa walaupun dalam mimpi.

♥Fitnunnisak♥ said...

thanks...well, that's me..aku yg xde ape2..impian memang perlu d;m hidup, cuma jgn terlalu taksub dgn impian yg kt dh tahu bhw ia mustahil...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin