Monday, March 16, 2009

Bila kesepian melanda...



inilah dia hasil lukisan xseberapa yang pernah aku lukis. seingat aku lukisan ni dilukis pada sem lepas, dlm minggu stdy utk final exam. biasanya aku akn melukis bila aku rasa kesepian dan tertekan. dgn melukis, aku dapat tenangkan fikiran yg berserabut dgn pelbagai masalah.

aku lbih suka lukis bunga especially rose, kdg2 lukis permandangan gak, sbb 2 aku suka menegmbara, xkisah la kt mn2 pun asalakan tempat 2 menarik dan boleh tenangkan fikiran seperti kt air terjun, tepi pantai, dalam hutan dan sebagainya. so, klu ad nampak permndgn yg pelik n cantik, trus tangkap gmbr n seterusnya, bila ad masa lapang, aku akan abadikan permndgn tersebut dlm bntuk lukisan. walaupun xberapa cantik, tapi puas..

aku gak amat kagum dengan sape2 yg pandai melukis, xkisah la dia suka lukis pe pn..setiap lukisan ada seninya yg tersendiri. hanya org yg berjiwa halus sahaja yg dpt menyelami mksud yg tersirat disebalikya. tp aku ni xdela pandai sgt nk tafsir setiap lukisan, ckt2 2 bolehla.huhu

org kata, klu kita nk tau seseorg 2 pandai melukis ke x, kita boleh tgk jari jemari dia. klu jari dia runcing 2 tanda dia pndai melukis..hmm..check jari masing2 skrg,huhu

erm, aku gak suka bagi lukisan yg aku lukis kt kwn2 aku, sebagai tanda ingtn pd aku lps berpisah..tp aku xtau la pe diaorg wt ngn lukisan 2, simpan ke, buang ke, suka ati dia la, tp kn elok klu kita simpan pe saja pemberian org pada kita kn.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin