Thursday, May 21, 2009

Muzium Tentera Darat

Muzium tentera darat terletak di Port Dickson, Negeri Sembilan. di sini terdapat banyak khazanah2 tinggalan sejarah yg disimpan utk bahan pameran. antaranya ialah keretapi lama, helikopter, kereta kebal dll. aku sempat singgah kt muzium ni lps hbs conference kt PD bru2 ni..

tugu dan juga air pancut yg terletak di hadapan muzium..cantik skali..

jet pejuang

antara kereta kebal yg dipamerkan..

ketapi lama..

bahagian dalam keretapi yg dijadikan bilik seminar..

di hadapan pintu masuk muzium dihiasi dgn susunan meriam yg pelbagai jenis..

teksi ke meriam??

Di bahagian bawahnya pula terdapat sebuah terowong yg menempatkan peralatan yg digunakan oleh tentera seperti ubat-ubatan dll..

bahan pameran dlm terowong

dalam terowong bawah tanah..

tempat ni agak menarik utk lawatan bg sesiapa yg minat dalam bidang ketenteraan..kalau tak silap boleh masuk secara percuma..

6 comments :

geo_life said...

waa..macam best je..bila pergi muzium ni?

YaNNa'87 said...

lps hbs confrence kt pd hri 2..en rahim kapten palapes yg bawak..

Aspalela said...

xde pegi kat kte kebal yg kena bom tu ke yanna???? agak seram le tgk keadaan dlm kete kebal tu yanna...huuu..insafff!!

YaNNa'87 said...

xpegi la aspalela, xtau la plak ad kte kbl yg kna bom kt c2.. rugi lak xjmpa kete kbl 2..

Rashid said...

salam
Wah!! menarik le muzium ni. mungkin akan pergi suatu ari nanti..

YaNNa'87 said...

hmm, mmg menarik..free2 boleh la g sana..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin