Monday, June 1, 2009

Expedisi Cameron Highland

Tarikh : 29 - 31 Mei 2009
Tempat : Cameron Hinghland
Peserta : 73 orang
Anjuran : Sekretariat Lawatan & Kebudayaan, PERDANA UKM

barisan peserta ECH09

Alhamdulillah, XPDC Cameron Highland yg dirancang selama lebih kurang sebulan berjaya juga dilaksanakan.. berikut merupakan tempat2 yg dilawati..

Taman Agro Teknologi MARDI

bergambar di MARDI

taman2 bunga di sini sgt cntik dan tersusun..pelbagai jenis bunga ditanam.

kebun bunga matahari..

kebun bunga ros..

kebun strawberi...

terdapat juga kebun2 sayur spt kobis, tomato dll..

kebun kobis..

kebun tomato...

ladang teh tertua di Cameron Highland..

Taman Rama-Rama

di sini bukan sahaja terdapat rama-rama, malah juga terdapat pelbagai serangga dan haiwan2 lain spt ular, katak, kura-kura dll.. terdapat jga pelbagai jenis bunga turut ditanam.. tiket utk masuk ke taman rama2 ni ialah RM5 utk dewasa dan RM2 utk kanak2. manakala pelajar RM3..

rama-rama yg memang jinak & cantik..


Cactus Point

spt berada di taman bunga dlm citer hindustan..huhu

ros..kegilaanku...

akhirnya dpt juga posture yg agak baik utk dijadikan bhn lukisanku nanti..


Arkib Peladang

di sini terdapat pelbagai bunga-bungaan dijual dgn harga yg agak murah dgn pelbagai pilihan..

KP & TKP

Pasar Malam Brinchang

bg sesiapa yg nk beli strawberi, teh dll, lebih baik beli di pasar mlm ni je coz harganya agak murah compare ngn tempat lain.. tp mkanan agak mhl la plak...


Parit Waterfall

trekking ke menara pandang dan Parit Waterfall merupakan pelangkap kpd XPDC ni. dh namanya pn xpdc, mesti la ada trekking ckt, walaupn trekking cuma mengambil masa lbh kurang sejam dan kurang mencabar..

di puncak bukit..di sini boleh lihat seluruh Brinchang..


Cameron Valley

KP & TKP lagi..huhu

ladang teh yg menghijau...

terdapat air terjun menghiasi ladang teh ni..tgk dari jauh nmpak cantik, tp bila smpai dekat xdela cntik sgt..

Lata Iskandar

Destinasi terakhir sebelum pulang ke UKM. air terjunnya agak cantik, namun xsesuai utk mandi sbb ia terlalu terbuka, berada betul2 di tepi jalan...


Marina Chalet

di sini lah tempat kami menginap.. halaman chalet ini sgt cantik di
hiasi taman2 bunga, cukup kemas tersusun..

menenangkan..

Lakehouse

singgah kejap je kt sini, utk makan tghhri.. suasana di sini xberapa cantik.. xde byk taman bunga.. tp kelihatan ramai gak org memancing..mgkin terdpt byk ikan...

akhir skali, berbanyak terima kasih kepada Che Ahmad, abg Zarimi, Razanah, kak Hafizah, Anuar, Syamsul, kak Zaroslida, Hilman dll yg byk membantu aku dlm menjayakan program ni. jga berbanyak terima kasih kpd semua peserta yg menyertai program ni, tanpa anda tak berjayalah program ni.

ak sbg mewakili pihak pengajur yg lain memohon maaf kpd peserta di atas segala kekurangan sepanjang program ni. aku gak mtk maap byk2 kpd peserta sbb xsempat nk berbual lama dan berkenalan.. mungkin rmai peserta yg kata aku ni sombong n 'mahal' ckt sepanjg prgram.. ak bukannya sengaja xnk tegur, tp cukup penat nk handle program tersebut..hrp semua peserta faham...

4 comments :

geo_life said...

sebagai urusetia xpdc lepas..saya merasakan xpdc kali ni jauh lebih baik..tahniah kepada semua yg terlibat...terima kasih atas segala usaha yg dibuat sehingga membolehkan kami mendapat pengalaman yang cukup berharga ini

YaNNa'87 said...

alhamdulillah la klu cm2.. kami berusaha utk mmberi yg terbaik.. thanx a lot 4 ur help..

wan muhamad zaidi said...

salam..
masuk kelab kembara ke kt ukm tu... seronok klu dpt join, jln2 cari makan, tp skng nie dah sibuk dgn tesis dah xdpt join dgn kelab kembara kat upm nie.. =(

YaNNa'87 said...

salam..sy xjoin klb kembara pn, xsmpat la nk join klb byk2, tp sy join je tiap2 prgram yg sy tau selagi xclash ngn mn2 xtvt.. kt cni pe2 prgram slalunya terbuka kt sume student xkira ahli klb ke x..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin