Friday, April 23, 2010

The Cruelest Exam!!!!!!!

Hohoho..... pertama kali dalam hidup rasa terlalu seronok jawab soalan exam yg terlalu kejam!!! buktinya, mcm2 status bdk2 actuary post kt FB.. antaranya, 

"nearly choke to death in the exam hall" - Malyanah, 
"EXAM TEORI RISIKO SSH GIILLEE OK??!" - Sarah, 
"sy rs nk "smbung blajar" lpas jwab xm td...:(" - Tarmiza, 
"MMG SUWEI BTOL LAA....benci.!!" - Azidah, 
"tak nak blajar dah wey..aduh..frust2" - Syafiq, 
"nk trjun tangga ibu zain aku rs" - Tarmiza, 
"bleh grad ke x ni? hadui, xtau la beb. frust mnonggeng la gni. xbest btol ending camni.haih" - Shafique,
"yg plg ak geram 2 teori kemusnahan 2 msk secubit jer ~ nk musnah otakku study bab 2, msk ckit gler!" - Fiza,
"dapat gard pum da rasa syukur lepas jawab exam td.." - Sufina

aku?? rileks sudaa.. slumber je aku tanya pd diri sndiri, "agak2 aku pass tak exam td?" huh! tipu la kalau aku boleh cool lg dgn soalan exam camtuh! akhirnya terpaksa kuakui kata2 Syafiq, "teori risiko model kemusnahan pointer!!!" rasa nk jerit kuat2x.. aaaarrrrgghhhhhhhhhhhhhh..............

kenapa aku kata exam yg terlalu kejam?? sbbnya soalan mudah giler, tp aku still xboleh jawab.. sebabnya tak hafal formula taburan PARETO!!! kenapa la dlm banyak2 taburan lain, ada taburan Gamma, Poisson, Exponent, Negative Binomial, Geometric, Normal, Uniform bla bla bla... tapi yg keluarnya taburan Pareto yg SANGAT4x jarang digunakan itu!!! dua soalan pulak tuh yg kedua-duanya guna taburan Pareto.. kalau formula taburan itu dihafal, gerenti boleh fullmark hampir 30marks!!! 

lagi 1 fakta kekejaman exam risk theory, bab Model Kemusnahan yg aku master sgt2x tuh keluar ckt giler, just worth for 10marks!!! dan part Pekali Pelarasan yg lebih master and banyak ditekankan dalam kelas langsung tak keluar dlm exam!!!! hoho.. terlalu kejam!!!!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin