Wednesday, April 22, 2009

Surat Cinta Biasa Dari Manusia Biasa..

Kepada .........

Calon isteri saya, calon ibu anak-anak
saya, calon menantu Ibu saya dan
calon kakak buat adik-adik saya

Assalamu'alaikum Wr Wb

Mohon maaf kalau anda tidak berkenan.
Tapi saya mohon bacalah surat ini hingga akhir.
Baru kemudian silakan dibuang atau dibakar,
tapi saya mohon,
bacalah dulu sampai selesai.

Saya, yang bernama ...............
menginginkan anda ...............
untuk menjadi isteri saya.
Saya bukan siapa-siapa.
Saya hanya manusia biasa.

Buat masa ini saya mempunyai pekerjaan.
Tetapi saya tidak tahu apakah
kemudiannya saya akan tetap bekerja.
Tapi yang pasti saya akan berusaha mendapatkan
rezeki untuk mencukupi keperluan
isteri dan anak-anakku kelak.

Saya memang masih menyewa rumah.
Dan saya tidak tahu apakah kemudiannya
akan terus menyewa selamannya.
Yang pasti,
saya akan tetap berusaha agar isteri
dan anak-anak saya tidak kepanasan dan
tidak kehujanan.

Saya hanyalah manusia biasa,
yang punya banyak kelemahan dan beberapa
kelebihan.
Saya menginginkan anda untuk
mendampingi saya.
Untuk menutupi kelemahan saya dan mengendalikan
kelebihan saya.
Saya hanya manusia biasa.
Cinta saya juga biasa saja.

Oleh kerana itu.
Saya menginginkan anda
supaya membantu saya memupuk
dan merawat cinta ini, agar menjadi luar biasa.

Saya tidak tahu apakah kita nanti dapat
bersama-sama sampai mati.
Kerana saya tidak tahu suratan jodoh saya.
Yang pasti saya akan berusaha
sekuat tenaga menjadi suami dan ayah yang baik.

Kenapa saya memilih anda?
Sampai saat ini saya tidak tahu kenapa saya
memilih anda.
Saya sudah sholat istiqarah berkali-kali, dan saya
semakin mantap memilih anda.

Yang saya tahu,
Saya memilih anda kerana Allah.
Dan yang pasti, saya menikah
untuk menyempurnakan agama saya, juga
sunnah Rasulullah.
Saya tidak berani
menjanjikan apa-apa, saya hanya berusaha
sekuat mungkin menjadi lebih
baik dari sekarang ini.

Saya memohon anda sholat istiqarah dulu
sebelum memberi jawaban pada saya.
Saya beri masa minima 1 minggu, maksima
1 bulan.
Semoga Allah ridho dengan
jalan yang kita tempuh ini.
Amin

Wassalamu'alaikum Wr Wb..

1 comment:

Anonymous said...

surat lamaran biasa yg membuat hati rasa luar biasa..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin